MGCN Internationaal Treffen 2015

Als organisatie zijn we al maanden bezig om dit treffen voor te bereiden.
Doordat we vorig jaar al hebben meegemaakt is het voor de meeste items een kwestie van finetuning. Maar we creëren er allemaal ook taken bij lijkt wel.
Het is voor mijn gevoel nog meer werk geweest dan het jaar ervoor, maar dat scheelt dan eigenlijk weer voor 2016. We proberen zoveel mogelijk duurzame oplossingen te bedenken zodat we die het jaar erna gewoon weer kunnen gebruiken. En zo wordt het elk jaar ietsje groter, gestructureerder en dus professioneler.
Dit weekend vindt altijd plaats rondom de langste dagen van het jaar. Het derde weekend in juni.
We hebben besloten op donderdag al op de camping aan te komen, zodat we vrijdag om 8 uur gereed zijn om samen met alle andere vrijwilligers het terrein op te bouwen.
Eenmaal aangekomen staan er al zo’n 10 tenten en er komen er nog meer aan. Gezellig! Helaas staat er ook een tent op de plek van de inschrijftent, dus we gaan de plattegrond wat aanpassen. We hangen ons zelfgemaakte campingbord bij de ingang en de eerste vlag hangt ook al.

Vrijdag starten we direct met het afzetten van het terrein. Er worden gaten in de grond geboord, palen geramd, linten gespannen, rijbanen afgezet, parkeerplaatsen gecreeerd, een route vanaf de snelweg met borden gemarkeerd en alle banners en vlaggen worden opgehangen.
Buiten dat is het zaak dat de Guzzishop uitgepakt wordt en dat de twee grote partytenten staan.
Al met al een heel klusje met 10 man sterk.

Gelukkig zijn er een aantal vrijwilligers wat vroeger dan afgesproken en die helpen dan ook heerlijk mee.
Alles is om 11.30 zo’n beetje gereed en dan komen de eerste gasten al aan. Het zijn Engelsen en vlak daarna begint het al binnen te stromen.
Snel de kassa vullen met wisselgeld en starten!

De weersvoorspelling brengt niet veel goeds voor dit weekend. Fris, regen en vooral bewolking en een frisse wind. Wel mooi voor de vlieger van Jan Bakx met de MGCN vlag eraan.

Het terrein stroomt aardig vol en deze bezoekers zetten allemaal een tent op.

De borduurstudio neemt haar plek in, de shop staat uitgestald en Guzzi Stefan komt ook vandaag al aan. Zo is er ook meteen al wat te bekijken en te doen op het terrein.
’s Avonds speelt JINX leuke covermuziek.

Net na middernacht komen er een paar grote plensbuien over het terrein.
Zaterdag komen er veel dagbezoekers en vertrekken er een handje vol mensen weer met de tent.

Het veld en de veldjes erachter zijn goed gevuld met tenten en ondanks de temperatuur valt het allemaal erg mee met de weersvoorspelling. Het blijft deze dag droog op wat spetters in de ochtend na.

Er is deze ochtend en middag een onderdelenmarkt georganiseerd, waar ook wat dagbezoekers op afkomen.
Na de prijsuitreiking van de mooiste motor en de verst reizende bezoeker (uit Tarbes, FR) begint de BBQ.

’s Avonds weer een band, namelijk 2big4words. Ook 2big4hetpodium, want ze zijn met 9 man/vrouw. Helaas liet hun muzieksysteem het regelmatig afweten,waardoor ze wel doorspeelden tot een uur of 01.00

Ik vond JINX eerlijk gezegd beter, want 2big4words probeerde steeds tweestemmig te zingen wat het geheel vals deed klinken. Wat mij betreft kunnen ze beter de heren laten zingen.
Zondagochtend staan we vroeg op. We ruimen eerst onze eigen tent op, want er komt een enorme bui aan. Deze gaat uiteindelijk redelijk om ons heen, maar we zijn klaarwakker door de melding op buienradar.
Het ontbijt is om 8 uur, maar dan hebben we de tent al in de auto liggen (Marlinde is met de auto, want we hadden allerlei kratten mee voor het treffen en het campingbord)
Ook is alle afzetting al weggehaald en de eerste vlaggen zijn ook al weg.
Na het ontbijt gaan we verder. De shop gaan we uiteindelijk ook maar inpakken, want daar is nog niemand aanwezig behalve Henk en Jannie.
Om 9.30 begint het inderdaad te regenen, maar we kunnen alles nog droog wegzetten. Fijn, alle partytenten zijn droog gebleven en zitten al in de aanhanger!
om 10 uur hebben we alles klaar en gaan een aantal het terrein nog even rond. Rinus haalt alle wegwijzers naar de snelweg op en we helpen nog met opruimen van materiaal van de camping.
Snel gedaan allemaal.
Wij vertrekken nog naar Odijk om een kofferset bij iemand te halen. Helaas krijgen we de volle lading regen onderweg. Wiel is op de motor meegereden maar vertrekt uiteindelijk toch naar huis. Alles is drijfnat. Ik laad de koffers in en rijdt achter hem aan. We komen bijna gelijktijdig thuis en hangen alles te drogen.
Moe maar voldaan vertrekken we redelijk vroeg in de avond naar bed.
Het was een feest dit weekend, voor ons hard werken en daardoor toch inspannend.
Gelukkig veel mensen zien genieten.