Vakantie 2011

Maandag vertrekken we richting Maastricht waar vrienden van ons wonen. Hier gaan we overnachten en meteen op familiebezoek bij de moeder van Wiel.
Na het voltanken in het dorp, blijft de Guzzi op 1 cilinder lopen, dus eerst even naar de dealer. Deze is dicht maar bereid ons meteen uit de brand te helpen. Het blijkt de bobine te zijn. Een reserve mee (voor de andere kant) en we kunnen vertrekken.

klaar voor vertrek reparatie
Chinees gegeten met Mam en erg gezellig gekletst bij onze vrienden. We kennen ze al heel lang en ze doen ook mee met de landmarkrally van de Guzzi club dus genoeg om over te kletsen!

bij mam aan het chinezen
Dinsdag vertrekken we naar de Vogezen waar we bij Mark en Ietske van Motohotel Col de Bussang willen overnachten. Het wordt laat, maar de kok is even blijven wachten, dus toch na deze koude en winderige dag lekker wat warms gegeten in dit gastvrije hotel.

20110926-220842.jpg 20110926-220917.jpg 20110926-221015.jpg 20110926-221051.jpg 20110926-221115.jpg 20110926-221135.jpg
Helaas, woensdag regen, regen en nog eens regen.
We vertrekken toch naar onze eindbestemming in de Bourgogne, maar pas na 17 uur zien we de lucht opklaren, bah!

Gelukkig voor ons is het de volgende ochtend een strakblauwe lucht die voorlopig niet zal verdwijnen. We rijden naar Cluny voor de boodschappen voor de eerste paar dagen en gaan daarna aan de Guzzi (Cali 3) werken.

Het is de bedoeling er een soort werkvakantie van te maken en de Guzzi een beetje op te knappen.
Thuis gunnen we onszelf daar de tijd niet voor en hier is over het algemeen niets tot weinig te beleven. Dus de perfecte omgeving.
Wiel heeft er 3 winters mee door gereden, dus de pekel heeft zijn werk wel gedaan op het frame en de rest van de motor.

Afgelopen jaar hebben we al de uitlaten vervangen door RoestVastStalen versies.
Op Internet is gespeurd en daar hebben we een winkeltje gevonden waar ze boutjes en moeren verkopen voor dit type motor in RVS, dus hier van alles van meegenomen, wat verf en andere materialen.
De Cali ligt behoorlijk verspreid over de vloer en nu kan er wat gepoetst, geschuurd en geverfd worden.

Dat is volgens ons redelijk gelukt, na 3 dagen zit alles weer netjes in elkaar en werkt ook alles nog 🙂
Ondertussen zijn we op mijn motor (BMW F650GS) samen naar de zaterdagmarkt geweest in Cluny en hebben we de vakantie goed ingeluid op een terrasje met goede koffie.
Graag wilden we de basiliek in Paray-le-Monial bezoeken, Wiel is hier eerder geweest en ik ben erg benieuwd. Maandag zijn we daarom een kijkje gaan nemen met een prachtige route ernaar toe.
Mocht ik ooit in Frankrijk willen gaan wonen, zou dit wel een mooie streek zijn!
De basiliek is schitterend en reusachtig groot. Het blijkt van dezelfde orde te zijn als de Abdij in Cluny.
Even wat souvenirs gekocht en een restaurantje gezocht waar we heerlijke vissalade hebben gegeten.
We hebben op de weg naar Bourgogne verschillende landmarks bezocht en op de foto gezet, waardoor we redelijk wat punten hebben verdiend deze rit. In de streek waar we verblijven is helaas maar 1 landmark te bekennen en wel 80km verderop. Hier besluiten we dan maar een dagrit van te maken. Het eerste stuk richting Macon en Bourg-en-Bresse is nogal saai, maar zodra we in de buurt van de landmark komen (zo’n 30km) wordt het weer als vanouds. Kleine bochtige weggetjes door stille verlaten dorpjes. De landmark in Journans staat op de foto, dus de weg gaat via het noorden terug naar Brandon, waar we verblijven.
Het is nog altijd rond de 25 graden overdag en dus heerlijk motorweer, we gaan nog een dagje naar Macon, maar deze dag stijgt het kwik toch naar de 30 graden, waar je dan toch wel loom van wordt.
Wat kerken in geweest en winkeltjes bekeken. Via de route touristique naar Cluny en terug naar ‘huis’, waar de wolken wat donker worden.
Het regent de komende twee nachten behoorlijk hard met harde wind en onweer erbij. Overdag is het ineens nog maar 15 graden, dat gaat hard achteruit.
Zondag vertrekken we na een eindschoonmaak naar het noorden om nog 2 landmarks op de terugweg te pakken. We vinden tijdens het kijken op de kaart bij een lunchrestaurantje het Chambres d’hotes waar we 1,5 jaar geleden geslapen hebben. Dit moet makkelijk te halen zijn en ligt bijna op de doorgaande route. We komen hier voor zessen aan en er is plek. Heerlijk geslapen, wat de afgelopen nachten met bezoekjes van een relmuis wat minder was 🙂
Het was deze dag behoorlijk fris onderweg, we vertrokken met 8 graden en veel boven de 13 zal het niet geworden zijn.
De maandag weer richting Maastricht om weer te slapen bij onze vrienden. Maarten zelf is naar het Guzzi feest in Mandello, maar Jeanine is er wel. Lekker pasta gegeten samen spelletjes op de iPad gedaan.
Dinsdag voor het vertrek naar huis, eerst nog koffie met gebak bij Mam. We gaan ook nog even bij mijn zwager en schoonzus langs. Iets voor drieen zijn we thuis waar alle drie de katten een aantal uren luidruchtig laten blijken dat ze blij zijn dat we er weer zijn. (Of is het een tirade van scheldwoorden dat we ze dit aan hebben kunnen doen?)